top of page
  • Obrázek autoraKatie

Hanbok a Hanok jako další globální trend?


Za posledních pár let popularita jihokorejské kultury vzrostla o obrovské množství, a pořád zůstává na vzestupu. Denno denně můžeme vidět jak opět něco nového z Jižní Koreje láme rekordy. Nejnověji to bylo všudezmiňované kórejské drama Squid Game a nově se do popředí začíná dostávat jiná část korejské kultury a to Hanbok a Hanok.


Zvláště v módním průmyslu se hanbok a hanok stávájí velmi populárními a světové módní značky se snaží buď spolupracovat s těmi kórejskými, nebo vytváří produkty inspirované těmito tradicemi. Slouží nejen jako marketingový tah, ale i jako další způsob rozšíření povědomí o jihokojeské kultuře.



Nákupní tašky - Gucci Gaok, Itaewon (Druhý vlajkový obchod této Italské značky, který se nachází v Seoulu) - tyto tašky mají na sobě tradiční Norigae, které je upevněné k rukojeti


Gucci v Červenci 2021 otevřel druhou vlajkovou pobočku v Seoulu, které jméno pochází z kórejského slova s významem ´tradiční domov´. Na výzoru tohto obchodu pracoval umělec Park Seung-mo, kterého díla se objedili i v Oskarovém filmu ´Parasite´ (2019) - borový les vroben z vrstev pletiva z nerezové oceli.


Módní dům prodává tašky, oblečení a boty inspirované saekdongem - barevnou kombinací červené, žluté, zelené a modré běžně používané na hanboku, které jsou exkluzivně dostupné v tomhle obchodě. Při nákupu od Gucci Gaok se nákupy vkládají do papírových tašek s norigae visícími na rukojeti.




 

Norigae -Norigae (hangul: 노리개) je typický, tradiční korejský doplněk, který je zavěšen na šňůrkach kabátů žen nebo hanbok sukních apod. Norigae funguje jako ozdobný přívěsek nebo jako talisman pro štěstí, který má přinést věčné mládí, bohatstv nebo jako módní doplněk. Obvykle se norigae od rodičů nebo tchánů předávaly potomkům.


Hanbok - Tradiční korejské oblečení, které se skládá ze svršku ve formě haleny s dlouhým rukávem, a buď dlouhé sukně s vysokým pasem pro ženy nebo dlouhých kalhot volného střihu pro muže. Hanbok se obvykle nosí při formálních nebo slavnostních příležitostech.


Hanok - Tradiční korejský dům


Díky tomuto novému fenoménu, tradiční korejská kultura si užívá všechnu tu pozornost a obrovské množství značek se ji snaží zakomponovat do svých nejnovějších produktů, kolekcií nebo i dokonce kamených obchodů.


Ku příkladu španělská značka Massimo Dutti otevřela svůj nový obchod v Nákupním centru Hyundai Deparment Store, který se nachází v Pangyo, Hyeonggi. Dle Inditex Korea tento obchod má připomínat hanok, co je jak už jsme výše zmínili tradiční korejský dům.




„Náš kamenný obchod v Pangyo obchodního domu Hyundai skvěle zachovává image naší značky a zároveň se pýši jedinečným dojmem tradičního hanoku,“ řekl mluvčí Massimo Dutti.

Jako poslední bychom vám chtěli představit kolaboraci mezi značkou SPAO a Leesle. Módní značka, která spolupracovala s Leesle, která vyrábí tradiční Hanbok, spolu vytvořili noční kolekci pyžam, které se mají podobat Hanboku. Tato kolekce objahuje jak hanbok, tak i spací ´´župan´´ který se má podobat durumagi, traviční korejský ´kabát´. Zákazníci si můžou také koupit přívěsek, který vypadá jako norigae.



 

´´Korejská kultura se stává mainstreamem - produkty a obchody, které se inspirují tradičními prvy koreji získávají víc a víc pozornost,“ uvedl mluvčí módní značky. „Značky, které spojí kus sebe a prvky korejských tradičních elementů , se stanou těmi, kteří si získají přízeň a věrnost zákazníků mladší generace, kteří chtějí vyzkoušet něco jiného a nového.“




0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page