top of page
  • Zuzana Bukovčanová

Zahrada J-Hope v Soulu

Vedení hlavního města Soul vytvořilo a nedávno otevřelo ve spolupráci s fanklubem známého idola J-Hopa z k-pop skupiny BTS zahradu, která nese zpěvákovo jméno. Vznikla na zpěvákovu počest a je financována z darů fanklubu J-Hope, zatímco město poskytlo vhodné místo pro její realizaci a bude ji následujících pět let udržovat.



Podle soulské metropolitní vlády je o zpěvákovi známo, že má rád Soulský lesopark a často v něm tráví svůj volný čas, obzvlášť při tvorbě svých písní. V zahradě bylo vysázeno na více než 18 různých druhů stromů, květin a bylin. Návštěvníci, zejména fanoušci, si mohou odpočinout na lavičce ve tvaru písmene J a užívat si pohledu na rybník, jehož směrem je lavička natočena. Vedle lavičky se nachází krabice, na které jsou zobrazeny některé texty ke zpěvákově písni „Equal Sign“.




„Zahrada J-Hope“ o rozloze 213 čtverečních stop (zhruba 20 metrů čtverečních) se nachází v blízkosti rybníku Soulského lesoparku ve východní části Soulu, přesná poloha je zobrazena na mapě níže.


Seoul Forest Park, 273 Ttukseom-ro, Seogdong-gu, Seoul, South Korea


Kromě „Zahrady J-Hope“ by mělo vzniknout více než sedm dalších „lesů“, které ponesou jména slavných korejských celebrit. K těmto záměrům už byla vedením města vyhrazena plocha o celkové rozloze 10 000 metrů čtverečních, tentokrát se jedná o Nanji Hangang Park v západní části Soulu. Některé plochy již byly využity v první polovině tohoto roku. Jako příklad lze uvést „Doyoung Forest“ pojmenován po členovi z chlapecké k-pop skupiny NCT, „BTS Forest“ nebo „Jungkook Forest“. Ten však existuje již delší dobu, jen musel být přesunut z původního místa Ichon Hangang Park v centru Soulu do parku Nanji Hangang, protože původní místo utrpělo v důsledku silných lijáků škody.


V budoucnosti jsou plánovány další podobné projekty, jak ve svém nedávném prohlášení oznámila metropolitní vláda hlavního města Soulu. Záměrem je zde vybudovat turistické místo zejména pro fanoušky k-popu. „Doufáme, že se povědomí o problematice, týkající se změny klimatu a ochrany životního prostředí, díky fanouškům rozšíří mezi více lidí, což povede k tomu, že se nám na světě bude žít lépe.“ uvedl Joo Yong-Tae, ústřední vedoucí projektu Future Hangang.


Zdroj: The Korean Times, Korean JoongAng Daily

0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page