top of page
  • knoppadam

NEWJEANS, fenomén 4.generace



Newjeans je vzrušující a talentovaná K-popová skupina, která se stala populární díky svému jedinečnému hudebnímu stylu a charismatickým členům. Sledujeme, jak tato skupina ovlivňuje hudební scénu a získává srdce fanoušků po celém světě. Jsou první skupinou, kterou vydává ADOR, nezávislý label HYBE vedený Min Hee-Jin. Pětičlenná skupina (MINJI, HANNI, DANIELLE, HAERIN a HYEIN) se snaží svou upřímnou a autentickou hudbou, ze které čiší mladistvý duch, pozvednout K-pop na novou úroveň a posunout hranice stávající K-popové scény.

Debutovali v červenci 2022 singlem „Attention“, jejich první skladbou číslo jedna v jihokorejském Circle Digital Chart. Krátce poté následovaly další dva singly „Hype Boy“ a „Cookie“. Všechny singly byly uvedeny na jejich debutovém EP, které vyšlo v srpnu 2022. V lednu 2023 vydali své první singlové album OMG s komerčním úspěchem. To bylo doprovázeno dvěma singly, „Ditto“ a „OMG“. Skladba „Ditto“ si získala širokou popularitu a stala se nejdéle držící si číslo jedna v Circle Digital Chart a prvním záznamem skupiny jak v Billboard Hot 100, tak v UK Singles Chart.



Po svém úspěšném debutu NewJeans obdržely několik cen pro nováčky a byly uvedeny v seznamech, jako jsou Time's Next Generation Leaders a Forbes's Korea Power Celebrity 40. Kromě hudby NewJeans sponzorovaly a spolupracovaly s několika značkami, včetně Musinsa, Levi's, Coca-Cola, LG Electronics, McDonald's Korea, Dior, Chanel, Gucci a mnoho dalších.

Newjeans se vyznačujou svým pestrobarevným mixem hudebních žánrů, které zahrnují pop, hip-hop, R&B a elektronickou hudbu. Jejich písně jsou známé pro kombinaci nápaditých textů, silných vokálů a úžasných tanečních choreografií, což je charakteristické pro K-popový žánr.

V roce 2023 dokonce oznámily jednu z největších spoluprací s Coca-Cola celosvětově úspěšným videoklipem Zero.


Později vyšel remix s performance videem singlu Zero s americkým rapperem a zpěvákem JID.


Get Up je druhé EP skupiny NewJeans. Bylo vydáno prostřednictvím YG Plus 21. července 2023, více než šest měsíců po jejich předchozím albu OMG. EP se skládá ze šesti skladeb a produkovali ho dlouholetí spolupracovníci Park Jin-su spolu s Frankie Scocou, Catharinou Stoltenberg a Henriette Motzfeldt.


Get Up byl podpořen třemi singly „Super Shy“, „ETA“ a „Cool with You“, z nichž první vyšel 7. července 2023. Všech šest skladeb se dočkalo videoklipů, které přitahovaly pozornost díky spolupráci s více značkami, včetně IT společnosti Apple a mediální franšízy The Powerpuff Girls, a osobností, jako je jihokorejská herečka Hoyeon a hongkongský herec Tony Leung. NewJeans propagovali EP prostřednictvím celosvětové marketingové kampaně vyvinuté ve spolupráci se Spotify a četnými vystoupeními v jihokorejských hudebních programech.



Po svém vydání, Get Up obdržel pozitivní recenze od hudebních kritiků. EP debutovalo na druhém místě v jihokorejském žebříčku Circle Album Chart a během prvního týdne od vydání se prodalo 1,65 milionu kopií, čímž se stalo třetím albem skupiny s více než milionem prodaných kopií a druhým nejprodávanějším albem K-popových úmělců v prvním týdnu vydání.




S ohledem na dosavadní úspěch a oblibu, kterou si Newjeans získali, je budoucnost skupiny velmi slibná. Jejich inovativní přístup k hudbě a schopnost spojit se s různými generacemi fanoušků naznačuje, že tato skupina bude mít dlouhodobý vliv na K-popovou scénu.


Newjeans jsou nezpochybnitelně jedním z nejvýznamnějších fenoménů současného K-popu. Jejich hudba, energie a charisma oslovují fanoušky po celém světě a přinášejí do korejské popové hudby novou dimenzi. Sledování, jak se tato skupina dále vyvíjí a ovlivňuje hudební scénu, bude určitě napínavou a vzrušující cestou pro všechny fanoušky a milovníky hudby.







Zdroj: Youtube,twitter

0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page