Selfie kultura je v Jižní Koreji široce rozšířeným fenoménem. Jižní Korea jako přední asijská populární kultura má největší vliv na standardy krásy. Korejci selfie zkrátka milují.
Korejci se nebojí vytáhnout malé ruční zrcátko v metru, aby se mohli upravit a zapózovat na několik selfie, přičemž zbytek své cesty si svá selfie upravují a zkrášlují podle svého. Existuje mnoho návodů, jak pózovat či své fotky následně upravovat. Některé korejské foto aplikace umí vážně divy.

Kultura selfie a kosmetický průmysl jsou zakořeněny v touze dokonalého vzhledu. Selfie jako společensky nejvýznamnější a nejpřednější prostředek sebeprezentace současnosti odrážejí hlubší touhy po mezilidském spojení, individuální viditelnosti a větší kontrole sebeobrazu.
Pro propagaci své kosmetické značky už mnoho společností vytvořilo kampaň založenou právě na selfie, například korejská značka face-packů dosáhla slávy hlavně díky instagramovým selfie s okouzlujícími maskami, které se podobají nálepkám. Toto je jen jeden z mnoha příkladů využití selfie k podpoře rozvoje značky.
Tento způsob kampaní je velmi účinný také z důvodu stále většího užívání sociálních sítí. Příspěvky obsahují celou řadu hastagů, které pomáhají k většímu rozšíření obsahu. Zatímco selfie trendy #NoFilter a #NoMakeup se mohou zdát pokrytecké vůči nynější velikosti korejského kosmetickému průmyslu, pravda je taková, že filozofie líčení v Asii, se již dlouhou dobu soustředí na přirozenou krásu. Rozdíl mezi východem a západem je zde relativně markantní, neboť západ obdivuje více propracovaný make-up, zajímavý look a těžší líčení, na východě je naopak více oceňován přirozený vzhled.
Kampaně kompatibilní se selfie pomohly kosmetickým značkám v Asii prosperovat na konkurencí nabitém trhu. Tento způsob kampaně vzbuzuje ve spotřebiteli nejen jakousi touhu o zachycení vlastní verze fotografie s daným produktem, ale také třeba i samotného produktu. Spotřebitel se zde stává vlastně aktivním účastníkem propagace značky. Důsledkem tohoto využívání selfie se zachovává homogenní představa o pojetí krásy, a tím zároveň podkopává podněty vedoucí k sebeobjevování a individualismu. Dále se také zvyšuje konkurence na kosmetickém trhu.
Kompatibilitou a rychlým přijetím selfie v kosmetickém průmyslu se ukazuje, že vývoj selfie technologie se může nadále vést do virtuálního, animovaného a interaktivního zobrazování. Foto aplikace se neustále vyvíjí a napomáhají tomuto fenoménu na poli kosmetického průmyslu. Pro kosmetické značky dnes seflie ztělesňují nová média.
Velké množství korejských celebrit se zapojilo do selfie kampaní propagující nejen kosmetické přípravky, ale třeba i produkty z oblasti dekorativní kosmetiky. Sociální sítě nabídly množství příležitostí pro vznik povědomí o určité značce, jeho rozšiřování a od mnoha uživatelů i nevědomou propagaci.
Také těmto trendům nevědomky podléháte?
Zdroje: archive, CampaignAsia & Space Doctors,preview
Comments